![]() |
Ochrona Środowiska |
|
|
|
Od 2021 roku sprzedawcy olejów smarowych oraz właściciele samochodów będą mieli nowe obowiązki związane z przekazaiem zużytych smarów do utylizacji.

16 maja 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2.
Ustawa wprowadziła przesunięcie terminów na złożenie sprawozdań w wersji elektronicznej dotyczących gospodarki odpadami za rok 2019, a składanych w 2020 r.
Rejestracji w urzędzie skarbowym podlegają stacjonarne urządzenia grzewcze (kotły, piece, nagrzewnice), w których spalany jest olej opałowy. Celem rejestracji jest uszczelnienie systemu poboru podatku akcyzowego.

Przypominamy, że transport odpadów (również własnych) musi odbywac się z zachowaniem odpowiednich procedur oraz z odpowiednimi dokumentami.
W przypadku transportowania odpadów niebezpiecznych w dowolnej ilości oraz innych niż niebezpieczne w ilości powyżej 100 kg, środki transportu odpadów oznacza się tablicą, każdy transport odpadów zaś odbywa się z wygenerowanym z BDO potwierdzeniem transportu odpadów.

Ministerstwo Klimatu nie planuje ustępstw w uruchomieniu od 1 stycznia 2020 roku Bazy Danych o Odpadach (BDO) pomimo złożonego do sejmu projektu nowelizacji ustwy z dnia 4 lipca 2019 r.

Obowiązkiem wpisu do Rejestru-BDO objęte są nie tylko podmioty, które wytwarzają odpady oraz prowadzą ewidencję tych odpadów, ale również wprowadzający na terytorium kraju produkty w opakowaniach, opony, oleje smarowe, pojazdy, baterie lub akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny, producenci, importerzy i wewnątrzwspólnotowi nabywcy opakowań. W niektórych przypadkach może to dotyczyć nawet jednoosobowych działalności gospodarczych.
Na stronie bdo.mos.gov.pl udostępniona została przykładowa lista poddmiotów zobowiązanych do rejestracji w BDO.

26 listopada 2019 r. rozpoczął się pilotaż otwartego systemu BDO, w którym mogą wziąć udział wszystkie podmioty posiadające wpis w Rejestrze-BDO.
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) - od 1 stycznia 20120 r koniec z obiegiem dokumentów papierowych

Od 1 stycznia 2020 r. Obowiązywać będzie w pełni elektroniczny obieg dokumentów związanych z gospodarką odpadami i opakowaniami.
Więccej szczegółów: https://bdo.mos.gov.pl/

Od 1 stycznia 2020 roku uruchomione zostaną nowe moduły w BDO:
- moduł ewidencji odpadów,
- moduł rejestracyjny i elektronicznych wniosków,
- moduł sprawozdawczy.

16 września 2019 roku, opublikowane zostało Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 sierpnia 2019 r. w sprawie wizyjnego systemu kontroli miejsca magazynowania lub składowania odpadów (Dz.U. 2019 poz. 1755).
Świadczymy usługi obejmujące outsourcing środowiskowy i zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwie rozumiane powszechnie jako Ochrona Środowiska.
Naliczamy opłaty za korzystanie ze środowiska. Prowadzimy bazie BDO ewidencje odpadów (KEO). Wykonujemy sprawozdania z zakresu gospodarki odpadami i opakowaniami w bazie BDO, sprawozdania obejmujące zużyty sprzęt (ZSEiE), baterie i akumulatory. Wykonujemy raporty Kobize i sprawozdania PRTR. Outsourcing środowiskowy zawiera opłaty środowiskowe, audyty ekologiczne, konsulting i doradztwo środowiskowe. Nasze usługi z zakresu ochrony środowiska obejmują woj. śląskie. Obszar naszej działalności rozumianej powszechnie jako Ochrona Środowiska obejmuje między innymi miasta: Katowice, Sosnowiec i Dąbrowa Górnicza.
| ® Nasz graficzny znak firmowy oraz nazwa EKOS są zastrzeżone w Urzędzie Patentowym RP pod numerem R.07080 i podlegają ochronie prawnej od 1992 r. |